Annonse
Forretningsutvikler Martine Steen, markedssjef Frida Lennby og daglig leder Øystein Rist i Lofotprodukt.

Utfordrer Stabburet i ny smakstest

I fjor gjennomførte selskapet sin største lansering noen gang, der de utfordret et av dagligvarekjempen Orklas mest tradisjonsrike produkter: makrell i tomat. 

– Mange vil kanskje tro at makrell i tomat er et enkelt produkt, men det er det ikke. Det har vært et krevende arbeid å finne de rette oppskriftene. Vi har lært mye om tomater siden vi startet å jobbe med dette for 20 måneder siden. Vi hadde ingen aning om hvor mange ulike typer tomatpuré som finnes her i verden, sa daglig leder Øystein Rist i Lofotprodukt til Dagligvarehandelen i fjor. 

Ifølge Stabburet spiser nordmenn hele 110 millioner skiver med Stabburet sin makrell i året. Nå har TV 2 hjelper deg latt seks personer smake seg fram til hvilken de mener er best. 

Det var en jevn smakstest, der tre testpersoner likte Stabburet best og de tre andre likte Lofotprodukt best. Begge endte også sammenlagt på terningkast 4 i TV 2 hjelper degs smakstest.

Annonse
Annonse