Nyheter

Norges Varemesse har fått 300 forslag til nytt navn på messen Smak, som neste gang arrangeres i februar 2023. Messen må skifte navn etter at BFSN Storkjøkkenleverandørene brøt samarbeidet.

Lover forbedret Smak-messe i 2023

Norges Varemesse lover et enda bedre messeprodukt når dørene åpner for etterfølgeren til Smak i februar 2023.

Publisert Sist oppdatert

Stiftelsen Norges Varemesse og NHO Reiseliv jobber for fullt med å videreutvikle det tidligere Smak-konseptet. Nå vil de gjøre møteplassen på Lillestrøm enda større – og enda bedre.

– Vi skal endre navn, men ikke vinneroppskrift. Navnebyttet har utviklet seg til en veldig positiv prosess for oss, med et enormt engasjement rundt denne viktige møteplassen, sier prosjektleder Torill Engelberg i Stiftelsen Norges Varemesse på Lillestrøm.

Skjerpet konkurranse

Konkurransen i matmessemarkedet er skjerpet: Før jul ble det kjent at Norges Varemesse og BFSN Storkjøkkenleverandørene bryter samarbeidet. BFSN velger å etablere sin egen messe i samarbeid med X Meeting Point på Hellerudsletta i Lillestrøm kommune. Gastro X Professional arrangeres for 17.-20. oktober 2022.

Navnelansering før påske

Det er knyttet stor spenning til hva navnet på den nye møteplassen på Norges Varemesse skal bli. I slutten av januar ble det invitert til en stor «bransjedugnad» om hva arrangementet skal hete når det åpner dørene på Lillestrøm i februar 2023:

– Målet var å invitere til innspill og samtidig gi informasjon om at vi var i gang med noe nytt. Men dette har tatt fullstendig av. Hittil har over 300 unike navneforslag kommet inn – og entusiasmen er over all forventning, sier Torill Engelberg.

Hun mener dette er den beste attesten messen kunne fått:

– Det er ingen tvil om at Norges Varemesse på Lillestrøm fortsatt blir arenaen som Nordens viktigste møteplass for alle som jobber med mat og drikke, sier hun.

Utvider konseptet

Arrangementet sist – i mars 2020 – ble delvis påvirket av koronasituasjonen og var den aller siste messen som gikk av stabelen før nedstengningen ble et faktum.

– Men 440 utstillere og over 25.000 fagbesøkende dokumenterer tydelig potensialet som ligger i en så stor og bred møteplass, sier Engelberg.

– Når vi åpner dørene i februar 2023 er ambisjonen at vi skal presentere et enda mer attraktivt produkt. Erfaringene vi tar med oss viser at produktet er knallsterkt, men nå vil vi gjøre konseptet enda noen hakk bedre, sier hun.

– Sammen vil vi bygge enda mer stolthet blant alle som brenner for faget. Vi vil skape en inspirasjonsarena og møteplass som viser hvor stor og viktig denne bransjen er for både mat, kultur, myndigheter og næringsliv, sier prosjektleder Torill Engelberg.

Powered by Labrador CMS