Annonse
De første ti tusen posene med Gastrogull kom på markedet i august. Rune Høydahl har tro på produktet, men konstaterer at det er mange som lager potetchips og at konkurransen er tøff. Foto: Georg Mathisen  
Foto: Daglig leder Rune Høydahl viser frem grunnen til at Gastromat først ble borte og så ble en salgssuksess: Maskinen er slett ikke hyllevare, så da den først sviktet, tok det tid å få ordnet den igjen. Foto: Georg Mathisen  
Da boksene kom tilbake, fikk ikke Gastromat bare sikker hylleplass i dagligvare, men også gratisreklame fra butikkene.  
Gastromatkrisen i 2019 fikk stor oppmerksomhet, også i sosiale medier.  

Kryddersnakkis ga salgssuksess

24. august var potetchipsen på plass i nettbutikken, interessen var så stor at nettbutikken ga feilmeldinger. I skrivende stund er det tomt i nettbutikken.

Først til forhistorien: «Krise». «Panikk». «Går på veggene». Det nærmet seg katastrofe i de tusen hjem da Gastromat-maskinen røk i 2019. I hvert fall etter reaksjonene i sosiale medier å dømme.

Lese resten?
Hvilket abonnement passer for deg? Priser fra kr
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse