Annonse
Egil «Drillo» Olsen, sammen med produktsjef Mie Maagerø Dalen og markedssjef Marianne Grøtte i Diplom-Is. Foto: Anne-Lene Molland | Diplom-Is.
Egil «Drillo» Olsen, sammen med produktsjef Mie Maagerø Dalen og markedssjef Marianne Grøtte i Diplom-Is.  Foto: Anne-Lene Molland | Diplom-Is.  

Drillo-isen er tilbake


Meld deg på nyhetsbrev fra Matindustrien

E-post:


 

 

 

 

 

På 1990-tallet var den fotballformede Drillo-isen å finne i isdisker over hele landet. I 2021 relanserer Diplom-Is klassikeren, og håper på en ny «Drillo-feber».

Åpner isarkivet

Relanseringen av Kræsj Pink i 2020 gikk over all forventing og skapte et stort engasjement. Diplom-Is har igjen åpnet arkivet, og kommer denne gangen med en favoritt fra 1990-tallet.

– Da vi relanserte Kræsj Pink, så vi et engasjement vi aldri har sett tidligere. Nostalgien som følger iskrem-klassikerne er stor, og vi tror folk er klare for enda en klassiker. Denne gangen Drillo-isen, slik alle husker den, sier markedsdirektør Anne Borgen Sturød.

Isen kommer til å se ut som 1990-tallsversjonen. Den er formet som to fotballer, har et karamell-trekk med biter av cornflakes, og krokankuler med melkesjokoladetrekk inn i vaniljeisen.

«Drillo» fikk følge produksjonen

Egil «Drillo» Olsen synes selv det blir moro å få isen tilbake.

– Det er hyggelig at Diplom-Is ønsker å bringe tilbake isen. Jeg fikk være med på prøveproduksjon hos Diplom-Is i høst, og det var fascinerende å se hele prosessen fra ispinne til ferdig produkt. Jeg husker isen som veldig god på 90-tallet, men må si jeg synes den smaker enda bedre denne gangen, sier Drillo.

Drillo-isen var i isdiskene da Norge kvalifiserte seg til Fotball-VM i 1994 og 1998, og Sturød håper isen kan bringe «Drillo-magi» til årets kvalifisering.

Isen vil være i butikk fra uke 8.

 

 

Annonse
Annonse