Annonse
Administrerende direktør i Kavli, Kristine Aasheim, takker forbrukerne for tilliten. Foto: Kavli
Administrerende direktør Kristine Aasheim i Kavli takker forbrukerne for tilliten.    Foto: Kavli

Omdømmehopp for Kavli


Meld deg på nyhetsbrev fra Matindustrien

E-post:


 

 

 

Det viser Ipsos sin omdømmeundersøkelse av 108 store norske bedrifter. Resultatet er basert på 1.000 intervjuer, hvor faktorer som samfunnsansvar og moral, miljøbevissthet, reklame og informasjon måles.

«Del med glede»

Kristine Aasheim, administrerende direktør i Kavli, tror at det gode resultatet har en åpenbar årsak. Kavli eies nemlig av Kavlifondet, og siden 2018 har bedriften vektlagt å kommunisere dette gjennom reklamekampanjen og slagordet «Del med glede».  

– De siste par årene har vi lagt mye tid og krefter i å formidle budskapet om at hele overskuddet vårt siden 1962 har blitt delt ut til gode formål. En halv million flere nordmenn kjenner i dag til vårt unike eierskap, forteller hun.

Opp 11 prosentpoeng

Prosentandelen som beskriver inntrykket av Kavli som ganske godt eller meget godt har gått opp fra 58 prosent i 2019 til 70 prosent nå, det er en framgang på 11 prosentpoeng.

Aller øverst på Ipsos sin liste troner Tine, der 89 prosent av de spurte har et godt eller meget godt inntrykk.

LES MER | Tine på omdømmetoppen

– Det er gledelig å se at flere og flere har et positivt inntrykk av Kavli. Mange har tidligere ikke vært klar over hvilke positive ringvirkninger de er med på å skape når de handler smøreost fra Kavli på butikken. Det at man kan gi noen andre en bedre hverdag gjennom noe så enkelt som hverdagshandelen, er en historie verdt å dele.

Kraftfull utvikling

Jan Behrens, fagansvarlig for omdømmemålinger i Ipsos Norge, har følgende å si om Kavlis fremgang.

– Jeg vil beskrive utviklingen som ganske kraftfull, sier han.

 

 

 

 

 

Annonse
Annonse