Annonse
Vegard Kjuus (t.h.) på besøk hos Anne Marte Ruud Evang og Kristoffer Evang på Ask gård.
Meny kuttet prisene på lokalmat

Økte omsetningen med 90 prosent

Det melder Kampanje.

Meny lagde en kampanje sammen med deres reklamebyrå Kitchen der de oppfordret kundene til å kjøpe lokalmat.

– Vi trenger disse produsentene som tar vare på mangfoldet vårt, som skaper lokale arbeidsplasser og gir oss unike, norske produkter, sier markedsdirektør Jørgen Normann-Larsen i Meny til Kampanje, som har bestemt seg for å forlenge kampanjen ut april. 

Koronakrisen rammer norske lokalmatleverandører hardt, og en fryktet konsekvens er at små og mellomstore lokalmatprodusenter med store faste kostnader og begrenset likviditet avvikles.

– Norske lokalmatprodusenter er viktige for lokale arbeidsplasser, matkultur og innovasjon i dagligvarebransjen. Lokalmattilbudet har aldri vært større. Nå må vi gjøre alt vi kan for å sikre at de kommer seg gjennom koronakrisen, sa Meny-sjef Vegard Kjuus i en pressemelding i mars. 

 

Annonse
Annonse