Kjedenytt

Vegard Kjuus (t.h.) på besøk hos Anne Marte Ruud Evang og Kristoffer Evang på Ask gård.

Økte omsetningen med 90 prosent

I slutten av mars kuttet Meny prisene på over 3000 norske Matskatter, og ga i tillegg 10 prosent av omsetningen tilbake til produsentene. I kampanjeperioden har produktene hatt en vekst på 89 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Det melder Kampanje.

Meny lagde en kampanje sammen med deres reklamebyrå Kitchen der de oppfordret kundene til å kjøpe lokalmat.

– Vi trenger disse produsentene som tar vare på mangfoldet vårt, som skaper lokale arbeidsplasser og gir oss unike, norske produkter, siermarkedsdirektør Jørgen Normann-Larsen i Meny til Kampanje, som har bestemt seg for å forlenge kampanjen ut april.

Koronakrisen rammer norske lokalmatleverandører hardt, og en fryktet konsekvens er at små og mellomstore lokalmatprodusenter med store faste kostnader og begrenset likviditet avvikles.

– Norske lokalmatprodusenter er viktige for lokale arbeidsplasser, matkultur og innovasjon i dagligvarebransjen. Lokalmattilbudet har aldri vært større. Nå må vi gjøre alt vi kan for å sikre at de kommer seg gjennom koronakrisen, sa Meny-sjef Vegard Kjuus i en pressemelding i mars.

Powered by Labrador CMS