VINNERE: Glade vinnere under prisutdelingen på DLFs høstmøte. (Foto: Kilian Munch)

Priser til Brynild, Q og Orkla

Publisert: 21. oktober 2016 kl 17.33
Oppdatert: 21. oktober 2016 kl 17.33
Skyr Mini vant DLFs innovasjonspris, og Q-Meieriene takker forbrukerne for prisen. Produktet ble utviklet etter innspill fra forbrukerne om å lage en sunn yoghurt på klemmepose.

Mindre søl

– Både smakstesting og designvalg har blitt gjort i tett samarbeid med forbrukerne, understreker produsenten. Den lukkbare posen skaper mindre søl, kan fryses og sørger for at yoghurten kan spises uten skje. Juryen mener da også at Skyr Mini har gjort barneyoghurten mer praktisk til å nytes på farten.

For mye Möller's Tran?

Möller's fikk merkevareprisen fra Dagligvareleverandørenes Forening. Det er første gangen prisen blir delt ut. Möller’s vant prisen for å ha engasjert det norske folk gjennom mange år med engasjerende kampanjer og god kunnskapsformidling. Juryen peker blant annet på sterke kampanjer og slagord som «Har du tatt for mye Möller's Tran?». – Vi er utrolig glade for og stolte over denne prisen. Mange har vokst opp med den grønne flasken på frokostbordet, og den er blitt et symbol på god folkehelse, sier landssjef Rannveig B. Krane i Orkla Health Norge.

Bærekraftig kvalitet

DLFs samfunnsansvarspris gikk til Brynild Gruppen for cashewnøtter fra Mosambik. – Den Lille Nøttefabrikkens bærekratige nøtter fra Mosambik er et godt eksempel på at høy produktkvalitet og bærekraftig handel kan gå hånd i hånd, uttaler juryen. – Prosjektet gir økt levestandard i Mosambik og bedre kvalitet for norske forbrukere. I en krevende verdikjede har Brynild Gruppen bidratt til en mangdobling av lokal verdiskapning i Mosambik og sikret markedsadgang for 4.000 bønder
Saken fortsetter under annonsen

Ledige stillinger – Mat og Marked jobb